Social Media Club Utrecht (#SMC030) #6: Webcare en Tools

7 Topsprekers delen de ins en outs van monitoring, reputation management en webcare.

02 SEPTEMBER 2010, 8 SEPTEMBER, EFOCUS, KANAALWEG 29 TE UTRECHT
Samenvatting
Waarom webcare? Welke interne afdelingen zijn erbij betrokken? Wie is eigenaar binnen het bedrijf dat het toepast? Welke tools zet je in en op basis van welke criteria maak je de keuze? Tijdens de zesde bijeenkomst van Social Media Club Utrecht (#SMC030) (te gast bij eFocus) krijg je antwoorden. De organisatie heeft een programma weten samen te stellen vol met key players op het gebied van social media monitoring, online reputatiemanagement en webcare. Zij delen hun ervaringen en best practices.

Na een introductie en visie op het webcare landschap door senior social media consultant Marcel van Kanten bij KREM The Social Company, komen vijf leveranciers van bekende social media monitoring- en webcaresystemen aan het woord. Aan de hand van klantcases vertellen zij over de oplossingen die zij in huis hebben.

Vervolgens doen tweevoudig winnaar van de Social Media Monitor BOL.com en Giro 555 uit de doeken hoe zij hun webcare hebben ingericht, welke tools ze daarvoor gebruiken en waarom.

Aan het eind van de avond nemen alle sprekers deel aan een panel waarin zij hun kennis en expertise delen door te reageren op stevige stellingen.

Het programma

22:00 Borrel

23:00 Einde
Over Social Media Club 030

Social Media Club is van origine een Amerikaans fenomeen. Chris Heuer en Kristie Wells startten de eerste club in maart 2006 te San Francisco. Inmiddels kent de club meer dan 200 lokale activiteiten over de hele wereld. In Nederland onder meer in Utrecht, Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Nijmegen. Social Media Club wil een platform bieden en een ontmoetingsplaats zijn. Een plek waar iedereen die professioneel of persoonlijk geïnteresseerd is in social media kennis en ervaringen kan uitwisselen.